Digitaal Ondertekenen - Transactie aanmaken

Vraag

Hoe kan ik als gebruiker een transactie aanmaken?


Uitleg

Binnen de applicatie heb je de mogelijkheid om digitaal ondertekenen te gebruiken door gebruikers. Let op: Dit betreft een betaalde feature en kan alleen worden gebruikt als er een contract bij Evidos is afgesloten. Er wordt een transactie opgesteld waardoor een document ondertekend kan worden. Het ondertekenen gaat middels een sms. 

Nadat de instellingen voor het digitaal ondertekenen gedaan zijn kan er een transactie worden klaargezet. 

  1. Log in als Administrator of Schoolbeheerder.
  2. Ga naar School > Onderteken overzicht.
  3. Klik op Nieuw

  4. Selecteer de deelnemer van wie je een handtekening wilt ontvangen. Indien het niet gaat om een deelnemer klik dan op 'Doorgaan zonder student'. je hebt dan de mogelijkheid om andere gebruikers uit de applicatie te kiezen. 

  5. Het onderstaande overzicht wordt geopend genaamd; 'Transactie aanmaken'. Vul de velden in waarbij een pijl staat. Selecteer bij Type de transactie die je bij pakketbeheer > instellingen > Digitaal Ondertekenen hebt aangemaakt voor de gewenste situatie. Indien het e-mailadres en telefoonnummer bekend is in de applicatie worden deze velden automatisch gevuld. Kies bij document welk PDF document je wilt laten ondertekenen. 

  6. Klik op Opslaan en sluiten.