Teams beheren

Vraag

Hoe kan ik als teams aanmaken en beheren?


Uitleg

Aan de hand van teams kun je onderscheid maken in wat gebruikers wel en niet mogen zien in Trajectplanner. Teams kun je als volgt beheren. 

  1. Log in als administrator of schoolbeheerder
  2. Ga naar Pakketbeheer > Teams
  3. Indien er al teams zijn aangemaakt wordt er een overzicht van de bestaande teams weergegeven. Indien je een nieuw team wilt aanmaken klik je op nieuw. 

  4. Ten eerste vul je onderstaande gegevens in; een teamnaam, een eventuele omschrijving van het team bij memo. Ook kun je adresgegeven invullen en een teamleider aanmaken door op 'koppel gebruiker' te klikken. 

  5. Vervolgens klik je in het menu aan de linkerkant op 'gebruikers'. Klik op 'koppel gebruiker' om de gebruikers aan het team te koppelen. 

  6. Selecteer de gebruikers door de checkbox aan te vinken. Klik vervolgens op opslaan. 

  7. m een opleiding te koppelen aan het team zet je dezelfde stappen als bij het koppelen van de gebruikers. Klik in het menu aan de linkerkant op 'opleidingen'. Klik daarna op 'koppel opleiding'. 

  8. Klik op Opslaan en sluiten om de instellingen op te slaan.