Notificaties uit zetten

Vraag

Gebruikers willen graag in kunnen stellen waar ze wel en waar ze geen notificaties van willen ontvangen. Hoe stel ik dat in?

Antwoord

Standaard worden gebruikers over alle wijzigingen in hun omgeving genotificeerd. Je kunt als onderwijsinstelling bepalen of gebruikers dit mogen aanpassen en, zo ja, bij welke modules ze dit mogen doen. 

Instellen 

  • Ga naar beheer > instellingen
  • Zet bij het kop 'profiel' de schuifjes 'Notificaties' aan
  • Het blok 'Notificaties' verschijnt. Stel hier in van welke modules gebruikers de notificaties aan en uit mogen zetten. 

In bovenstaande voorbeeld is ingesteld dat gebruikers de notificaties die over de E-learning module worden verstuurd, mogen aan en uitzetten. 

Wat zien de gebruikers hier van terug?

Zodra ingesteld is dat gebruikers mogen wijzigen waarover ze notificaties willen ontvangen, komt er bij het profiel een nieuw tabblad bij: 'Notificaties'.

Hoe wijzig ik waarvan ik notificaties wil ontvangen?

  • Ga naar je profiel,
  • Ga naar het tabje 'Notificaties', 
  • Vink aan welke notificaties je niet meer wilt gebruiken (dit kan alleen voor modules die je in je omgeving aan hebt staan).