Ouderportaal

Vraag

Hoe kan ik als administrator of schoolbeheerder het ouderportaal beheren?


Uitleg

Het ouderportaal geeft ouders toegang tot de applicatie. Afhankelijk van de instellingen krijgen de ouders toezicht tot bepaalde onderdelen.

Deze instellingen doe je als volgt:

  1. Log in als administrator of schoolbeheerder
  2. Klik in het menu op Pakketbeheer > Instellingen
  3. Vul in de zoekbalk 'ouder' in om te filteren in de instellingen.

  4. Zie onderstaande afbeelding. Klik op het laatste symbool om de instellingen met betrekking tot beheer aan te passen. 
  5. Zie onderstaande afbeelding. Dit zijn de onderdelen die voor ouders actief of inacief kunnen worden gezet. Ook kan de sortering worden beheerd door nummers in de witte vakjes achter de onderdelen te plaatsen. Deze worden dan op volgorde opgeslagen. 
  6. Klik op onderstaande afbeelding om de sortering op te slaan.  

De inrichting van wat ouders zien in het ouderportaal is nu gedaan. Vervolgens wil je dat ouders kunnen inloggen. 

  1. Ga naar Pakketbeheer > Wachtwoorden
  2. Klik op Ouderportal
  3. Klik op 

  4. Selecteer de deelnemers voor wie je een ouder/verzorger inlog wilt creĆ«ren. Vink de bovenste checkbox aan om alle deelnemers te selecteren. 

  5. Klik op Genereer. De inloggegevens van ouders zijn nu in de lijst opgenomen en op de deelnemerkaart van de deelnemer. 

  6. Klik hier om de wachtwoorden te resetten.